Estimats i estimades seguidores de Blocdepares!!
El passat febrer de 2019 ja us vàrem compartir una entrada de la mateixa Marian Rojas expressant quines són les actitutds necessàries per fer coses bones en temps de crisi, però tenint en compte que la situació ha canviat molt aquests darrers temps, hem cregut interessant compartir una segona part del discurs de Marian Rojas, psiquiatra, que ens aporta les claus per fer que passin coses bones desde la psicologia positiva i entenent la nostra ment com a base per una qualitat de vida òptima!
Anne Igartiburu, actriu i periodista, té un canal a Youtube on hi penja entrevistes a persones interessants i tractant temes molt diversos, avui destaquem la entrevista a Marian Rojas, metge psiquiatre i escriptora. Segons explica la mateixa Marian Rojas, “actualment la unió entre la ment i el cos es un dels meus principals camps d’estudi y actuació per entendre el comportament humà i les malalties. Considero que la bona gestió de les emocions és clau per poder ser feliç. No podem veure el cos ni els seus símptomes sense tractar ni indagar sobre les emocions y la ment”.
En els moments que estem vivint, ens hem adonat que no podem planificar, tot és incert, hem de deixar de controlar-ho tot a la força. Ens estem tancant més en nosaltres, busquem el somriure, ens mirem més als ulls i està canviant la forma de comunicar-nos.
L’ansietat és constant i diària, no estem en pau, vivim amb por i l’esser humà no està dissenyat per viure així.
Cal cuidar-nos o aquesta pressió constant, no ens deixarà indiferent. Cal, més que mai, tenir la ment sana, ser resilients, treballar per cercar una actitud positiva, perquè tot això repercuteix directament a la nostra la salut.
Entendre com funcionem quan tenim por és de vital importància, en el nostre cos, es posa en marxa tot un sistema de defensa per reaccionar davant del perill, i es bo que així sigui, ens protegeix, quan aquest estat és constant, quan estem en estrès constant, el nostra cos s’intoxica de cortisol i podem emmalaltir, se’ns bloqueja la creativitat, la manera de raonar, tenim menys memòria, dormim malament, no podem resoldre els problemes amb claredat,… moltes depressions i estats de tristesa, tenen el seu origen en aquest estat mantingut en el temps.
Si sabem com funciona la nostra ment i el nostra cos, podem actuar i ser capaços de fer-hi front. Escoltant aquesta entrevista aprendrem que, nosaltres mateixos podem canviar moltes coses per aconseguir que el que passa al nostra voltant, ens afecti menys.
Marian Rojas diu, que la felicitat no és el que ens passa, si no com interpretem el que ens passa. Si el nostre estat d’ànim és bo, interpretem en positiu, si tenim una bona actitud, els nostres pensaments ens parlen en positiu, tot això fa que tinguem més qualitat de vida, més qualitat física i emocional, en definitiva, més salut.
La situació actual és la que és, podem viure-la una mica millor?