L'”aprendemos juntos” del BBVA té vídeos fantàstics i breus que donen informació molt valuosa. Comencem del Mario Alonso Puig:
https://www.youtube.com/watch?v=LzW0Kms1zac (versió curta)
Mario Alonso Puig és un neurocirurgià que ha treballat en diferents països. La seva formació va ser molt tècnica i científica, per això va començar a buscar la manera de connectar més en les persones que, a les mans del metges i al llarg de la vida, passen per situacions molt complexes. Volia saber què podia fer la comunicació per què alguna cosa activés el cos del seus pacients i que els ajudés a curar-se. El seu interès per l’educació, té com a objectiu treure el que l’ésser humà porta dins.
Segons Mario Alonso, l’autoestima és la clau per la intel·ligència dels nostres fills, afirma que el coeficient intelectual només influeix un 8% en l’èxit de la nostra vida. En els tesos és valora una sola intel·ligència i n’hi ha moltes d’altres, en descriu dues en concret: la intrapersonal, que és capaç de reconèixer els teus estats emocionals i poder-los modificar de forma positiva i la interpersonal, que és la capacitat d’entendre que passa a l’altra persona i poder-t’hi relacionar, algú que no sàpiga governar els seus estats d’ànim, no pot alterar ni canalitzar les seves emocions, tampoc és capaç d’entendre als altres o de resoldre conflictes, per tan és més difícil que progressi en la vida. En un text de coeficiència intel.lectual, tampoc es valora la intel·ligència quinestèssica, l’espiritual o la musical entre d’altres.
Els coeficients dels fills per sort són diferents, entre ells i en relació als pares, ja que si els veiem iguals, segurament estem projectant-nos nosaltres per sobre de la seva manera de ser.
El que és important és que els fills sentin que són intel·ligents, que són valuosos, que tenen tots una forma de processar diferent als altres, que sàpiguen que la intel·ligència és expansiva amb l’esforç. Això farà que tinguin l’autoestima alta per poder afrontar reptes, cal que sàpiguen que poden trobar el seu propi camí.
https://www.youtube.com/watch?v=f69n5VQLIQw (versió llarga)