Avui us proposem una doble ració de pedagogia !!!!
En primer lloc us proposem una contra de la Vanguardia que ens ha fet arribar la nostra col·laboradora Marta i que ens transmet un missatge molt clar del que significa la tasca d’educar ! Educar és l’acció de acompanyar, no d’ensinistrar !!!!
En aquesta contra s’entrevista el senyor Saturnino de la Torre,catedràtic de didàctica i innovació educativa de la UB.
En aquesta entrevista hi destaquen les següents idees:
Estem ben segurs que serà una Contra molt interessant !!!!
Si voleu llegir-la sencera ho podeu fer clicant el següent enllaç:
Contra Quan una persona de la reconeix, creix!!!!
En segon lloc i molt relacionat amb el contingut de la Contra de la Vanguardia us fem arribar un parell de xerrades ( la primera una miqueta llarga) però molt interessant del pedagog (entre moltes altres virtuts) Carles Parellada on veureu que també ens envia el missatge que educar és acompanyar, es fer-ho amb alegria i saber escoltar els nostres infants perquè treguin el millor que tenen dins seu i perquè estiguin motivats a tirar endavant amb els seus projectes vitals!!!!
La primera xerrada es va fer a Pamplona en el marc d’unes jornades de l’escola però que el missatge tant serveix per mestres com per pares i mares !!!!
En la segona xerrada dins el marc del Ted a Manresa ens parla de l’intangible de l’educació !!!!
En Carles destaca la idea que els infants ja venen molt preparats de sèrie i que l’èxit no radica en l’ensinistrament dels infants sinó la capacitat nostra de generar els espais perquè els infants creixin en un context adequat !!
Esperem que gaudiu de dos recursos molt interessants que ens mostren que el fet d’educar no radica en inculcar ni imposar sinó en acompanyar i recolzar !!!!