Els 3 principals valors que hem d'ensenyar als nostres infants !!!!

50 llocs per portar els nens a Barcelona
16 / juliol / 2015
Avui parlem de … : 120 àpats diaris al Bages per a infants de famílies sense recursos
22 / juliol / 2015
Francesc Torralba

Francesc Torralba

Avui us proposem la lectura d’una entrevista d’una durada molt curta però que conté un missatge molt clar sobre valors universals !!!!

L’entrevista l’hem trobat al portal Faros ( St Joan de Déu) i el protagonista de la mateixa és el més que conegut Francesc Torralba, filòsof, teòleg , escriptor i professor d’universitat !!!

 

En aquesta entrevista, en Francesc ens proposa tres valors com els bàsics pel desenvolupament dels nostres infants: esforç (tenacitat i constància) , humilitat i prudència . En l’article trobareu moltes idees interessants sobre l’educació dels nostres fills i filles i que nosaltres us hem resumit en els següents punts:

1. Hi ha alumnes que acaben batxillerat i no saben quins talents tenen.

2. Si els fills no han après a ser prudents, difícilment  els pares podran dormir.

3. No pots exigir a un fill allò que no t’exigeixes a tu mateix.

4.Els fills han de veure que hi ha un esforç per ser coherent.

5.Una persona humil reconeix quins són els seus límits i les seves dificultats i té la capcitat de demanar ajuda.

6. A les societats cultes s’amaga tot el que representa el fracàs.

7.L’error és pensar que un pot desenvolupar un projecte sense esforç.

8.L’esforç només s’ensenya posant petites contrarietats diàries als fills.

9.L’excel·lència és esforç i humilitat sobre un talent que t’és donat

Segurament podríem extreure moltes més conclusions d’aquesta entrevista tant interessant i per aquest motiu us convidem a que la llegiu sencera en el següent link:

ENTREVISTA A FRANCESC TORRALBA SOBRE VALORS I FILLS

Pot ser una bona lectura d’estiu per una estoneta a la piscina o a la platja!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *