7 claus sobre el son dels infants!!!!

Fem una cadena de favors?
30 / gener / 2013
La festa d’aniversari! Com l’organitzem?
4 / febrer / 2013
Dormir sense llagrimes

Dormir sense llagrimes

Avui us proposem 7 explicacions sobre el comportament del son dels infants perquè tingueu una mica més d’informació sobre un dels aspectes que més preocupa als pares i mares i que ens afecta tan de manera indirecta amb el son dels nostres fills i filles com de manera directa amb la nostra falta d’hores de dormir!!!!!

La psicòloga Rosa Jové ens resumeix 7 aspectes clau com :

1. Dormir és un procés evolutiu.

2. No podem ensenyar a dormir.

3. Fins als 5 o 6 anys no es normalitza el son d’un infant amb el d’un adult.

Nosaltres creiem que el son no es pot ensenyar però si educar i per això ens fem ressenya d’aquest article que hem trobat al Criatures, del qual us hem posat només 3 punts dels 7!!!!

Segons la Psicòloga infantil i juvenil Rosa Jové, hi ha molts aspectes que afecten aquest tema i ella els ha resumit en un llibre titulat “Dormir sense llagrimes” i del qual us en passem una petita ressenya que hem trobat a Internet:

Els trastorns del son infantil esdevenen, per a molts pares, un problema de veritat, però també ho són per les seqüeles i els efectes nocius que generen, alguns dels mètodes d’ensinistrament que es fan servir per a regular aquest procés i per a aconseguir, per fi!, que els nens dormin quan els pares ho decideixen.

Segons l’autora, psicopediatra i especialista en el tema, «el son és un procés evolutiu, i tots els nens sans arribarà un dia que dormiran correctament». Per tant, no s’ha d’alterar, ja que, en ser una necessitat vital, el son «se sincronitzarà amb les necessitats de cada moment de la nostra vida».

Per tant, deixar plorar el nadó no és la solució, perquè quan un bebè plora és que pateix i per tant necessita atenció. I tampoc no és la solució prohibir-li les cançons de bressol o no deixar-lo que es consoli al llit dels pares.

No es tracta, doncs, d’aplicar un mètode o unes normes de disciplina, sinó d’abordar les diferents situacions amb afecte i comprensió. Com es demostra en aquestes pàgines, això ens permetrà, a pares i fills, passar unes nits més tranquil·les “

El nostre objectiu no és donar-vos al solució al tema, perquè no la tenim, sinó aportar-vos una opinió més de les moltes que hi ha sobre el tema i una veu actualitzada sobre un dels temes que més preocupa als pares i mares!!!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *